2022 yks sınavı zor muydu

 2022 YKS Sınavının da sonuna geldik, koskoca bir yılı çoğumuz uykusuz ,  stresli ve yorgunluklarla geçirdik ve hayallerimize tutunarak, her zorluğa göğüs germeye çalıştık .

Hayallerimizi getirdik aklımıza yatağa geç saatlerde kafamızı koyduğumuzda, sabahları her alarm sesinde kalkmaya  zorlandığımızda hayallerimize tutunduk, bazen ailemizle bir saat oturup çay bile içemedik, sohbet edemedik.

Mezuna kalanlarımız , iki kat stresli bir dönemden geçti. İlk defa girecekler belki mezuna kalırım kafasındayken , mezunların son şansıydı bu yıl.

Mezunların ayrıca bir de psikolojik sınavı da vardı. Aile baskısı , çevrenin o şunu kazanmış sen  ne kazandın soruları, arkadaşlarının gidip senin kalman ayrıca bir sınavdı, arkadaşlarının gitmesini kıskanmıyordun senin üzüldüğün senin bir başına kalmandı, arkadaşlarının her sosyal medyadan paylaşım yapıp paylaşması ve senin hala odana veya dershanene kapalı kalman zoruna gidiyordu.

Fakat artık herşey bitti , artık sen elinden geleni yaptın , gerisi kaderine razı gelmek yada mezuna kalmak, bana sorarsan mezuna kalmalı mıyım diye, mezuna kalmakla ilgili bir yazım var sayfam da okursan biraz kafan da oturtabilirsin bu konuyu , gelelim bu seneki sınavın zorluğuna ,

Bu sene sınava girmiş biri olarak , tartışmasız en zor ders, Türkçeydi, ben dil bilgisi sorularını yapmamış biri olarak sadece türkçeye bir buçuk saate yakın zamanım gitti , sosyali yaptım ve matematikten den beş on soru yaptım ve tyt yi bıraktım.

Sonradan baktığımda türkçeden çok fazla sorum yanlıştı. Bu yüzden tyt den barajın kalktığına seviniyorum.

Ayt tarafına bakınca güzel bir sınav geçirdim, hele edebiyat tarafı ayrı bir mutlu etti beni , edebiyatta ki sorularımdan yalnız iki taş çatlasın bir sorum yanlıştı. O yüzden umutluyum. 

Hedefim ise siyaset bilimi ve kamu yönetimi yada Edebiyat bölümü , ikisi de bana hitap ediyor, 

Edebiyat benim en sevdiğim şey okumayı da yazmayı da ayrı seviyorum , kitaplar benim için ayrı ayrı gezegenleri temsil ediyor onu yazanlarda o gezegenin yöneticisi, benim yazdığım kitaplarda benim gezegenim ve benim kitapımın yöneticisi de benim , o yüzden eğer bir gün farklı bir meslekte de olsam kitap yazmayı bırakmayacağım.

Siyaset bilimi ve kamu yönetimi ise benim için apayrı bir hayal çünkü siyaset ve ülkenin yönetim biçimi her zaman benim ilgimi çeken bir alan oldu ve bu alan daha on dört , on beş yaşların da ilgimi çekmeye başladı, ülkemizin dış ülkelerle ilişkileri, ülkenin yönetim biçimi her zaman ilgimi çekmiştir. İşte bu yüzden sınav sonuçum ve sıralamam doğrultusunda ikisinden birini tercih edeceğim.

Umarım bütün yks sınavına giren kardeşlerimin gönlünce olur, eğer ki olmazsa nasibiniz değildir, eğer olursa artık ilerleme vakti. 

Tercih zamanın da herkesin mutlu bir şekilde istediği yerleri yazması dileğiyle...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Blogumun ilk yazısı

YORGUNUZ