Gençlik neden müslümanlığı terk ediyor

Bu yazıyı okuyan gençlerin çoğu anlattıklarımda bir tutam kendini ,bulacak ve çoğu kişide beni eleştirecek  fakat ben asla ve asla dinlere hakaret etmiyorum sadece  bazı  şeylerden bahsedeceğim,


Türkiye gibi Müslümanların çoğunluk ta yaşadığı bir ülkede gençliğimiz, Müslümanlığı çağ dışı yada geri kafalılık olarak görüyor ve özendikleri batının bir zamanlar Müslümanların bilim ve teknikteki olağanüstü başarısını örnek alıp çalışmalar yaptığını unutuyor .


İslamiyet ki kitabının ilk kelimesi oku olan ve her daim çalışmamızı emreden bir din fakat İslamiyet i karalamak isteyenler ve İslam düşmanları alakası bile olmayan yada Müslümanlığın hiçbir kaidesine uymayan faliyetler yada kuruluşları İslamiye te ve Müslümanlığın bir parçasıymış gibi göstererek  içlerindeki pis oyunları dışarı böyle yansıtıyorlar .


Bende Müslüman bir ailede büyüyüp İslamiyet in çoğu şeyini bilmeyip, tesettürün bile isteğe bağlı olduğunu, istersek tesettüre girmeyebileceğimizi bile zannediyordum ,düşünün bunun bile farkında olmadan Müslümanım diye geziyordum ,düşünsenize size farklı bir dinden biri gelip Müslümanlık nedir, nasıl Müslüman olunur veya Müslüman olursam ne yapmalıyım gibi sorular sorsa yüzde yetmişimiz cevap bile ya veremeyiz yada yarım yamalak bilgilerimizle belki Müslüman olacak birisini İslamiyet den bile soğutabiliriz.


 2020 yılında pandemi girince okula da gidemeyince ve evde resmen bunalınca, karşıma youtube de tesettür videosu çıkmıştı ve beni dini anlamda kapsamlı bir araştırmaya sokmuştu. araştırdıkça çok güzel videolar ,içerikler buldum bana dini anlamda bir arayışa sokmuştu ve arayışlar içine girince gerçekten de şunu düşündüm ben dini anlamda hiç bir şey bilmiyorum. bu kadar gençlik olarak bilinçsiz  olmamızda , ben biz gençlerde bir sorun , bir suç bulamıyorum çünkü ailelerimiz birşey öğretmedi daha çocukken nasıl dünyaya geldiğimizi leylekler getirdi gibi saçmalıklarla yada Allah kim ,nasıl biri ,bizim gibi ağzı kulağı var mı diye sorarken hiii Allah yakar öyle deme ,allahı çok düşünme kafayı yersin gibi sözcüklerle çocukların beyinlerine Allahın sanki acımasız bir varlıkmış gibi yakacağını bizim beyinlerimize empoze ettiler ve allaha karşı aramızda bir duvar ördüttüler oysa her derdimizde sığınacağımız tek kapı Allah iken.

Ailelerimiz sanki dünyaya kazık çakmışız gibi sadece bizi dünyalık eğitti, bize akşamları bugün ne kadar kuran okudun ibadet ettin yada namazlarını kıldın mı diye sormak yerine ,tek soruları bugün ne kadar soru çözdün yada ne kadar saat ders çalıştın ,denemelerde yukarı sıralara çıktın mı oluyor .


Ahiretimizde bize yarar sağlayacak şeylere ailemiz teşvik etmek yerine ,dünyalığın tatlarını kazanmamıza teşvik ediyor. Çoğunuzun annesi babası güzel bir okul ,güzel bir kariyer sahibi olmazsanız olacak felaketleri sıralıyor ama hesap günü güzel amelleri olmazsa olacak felaketleri kimse sıralamıyor ,biri böyle dini bir şey anlatınca da daha çok gençler okul var şu var, bu var sıralanıyor ,ölümü Allah bir yaşlıya özel kılmadı. Her gün on binlerce çocuk bebek ölüyor eğer ölüm yaşlılıkta gelseydi emin olun bu çocuklarda ölmezdi, bu yazının devamı niteliğinde bir yazı daha yazacağım görüşmek üzere hoşçakalın Allaha emanet olun ...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Blogumun ilk yazısı

YORGUNUZ

2022 yks sınavı zor muydu